مناطق ومطورين شرق القاهرة
مناطق ومطورين شرق القاهرة

مناطق ومطورين شرق القاهرة

التاريخ : 12/3/2024

نفسك تصحي من النوم علي خضرا وزرع، تلاقي أمن وأمان في كل مكان حواليك، تكون ساكن في منطقة فيها كل الخدمات الي تحتاجها وقريبة من محاور رئيسية فتسهل عليك الوصول لكل مكان بسرعة؟
مين مش بيدور على كل المواصفات في بيته؟ 
أكيد الكل بيدور علي ده بس هل الكل معاه الميزانية الي تناسب بيت في كمبوند كبير، بس مع ذلك لسه في مناطق كتير فيها كمبوندات من شركات عقارية كبيرة ومعروفة ولها سابقة أعمال وتناسب ميزانيات متوسطة.
علشان كده قررنا نقولكم افضل الكمبوندات في أشهر مناطق في شرق القاهرة وعلى أي أساس تختار المناسب لك.

لمزيد من التفاصيل برجاء التسجيل وستقوم ادارة المبيعات بالاتصال بكم



كمبوندات الشروق

وهانبدأ بمدينة الشروق والي تعتبر من أشهر المناطق في شرق القاهرة وأقدمها كمان ميزتها انها فيها خدمات متكاملة تخليك مش محتاج تطلع برا الشروق خالص، وكمان فيها مشاريع من مطورين عقاريين مختلفين. 
كمبوند البروج من شركة كابيتال جروب بروبرتيز
كمبوند بالم كابيتال من شركة تي جي للتطوير العقاري 
كمبوند الباتيو برايم من شركة لافيستا 
كمبوند جراند الشروق من شركة ايجي جاب 
طيب امتي تقرر تختار الشروق؟ 
السبب من إنشاء الشروق هو كان تقليل الزحمة في القاهرة الكبري، لحد ما بقت من افضل المدن الجديدة في مصر والي يلجأ لها ناس كتير بسبب بعدها عن الزحمة و وجود خدمات كتير فيها كمان الاهتمام بالبنية التحتية بتاعتها. 
كمان الشروق اختيار هايل لأنها على طريق مصر اسماعلية وكمان طريق السويس مباشرة وقريب منها مدينة بدر والعاشر من رمضان والسلام والعبور فده يسهل الوصول منها إلى أي مكان. 
كمان هي تعتبر مدينة محدودة ملهاش اي امتداد وتوسع فهي اختيار مناسب لمحبي الهدوء ومحدودية المناطق والخدمات. 

لمزيد من التفاصيل برجاء التواصل معنا واتس اب أتصل بنا

كمبوندات العبور

ثانيا مدينة العبور والي تعتبر في اخر 5 سنين تطورت جدا عن ما كانت وزادت فيها المشاريع والاهتمام بها ومن أشهر الكمبوندات فيها 
مشروع شركة زغلول القابضة للتطوير العقاري 
كمبوند جاردنيا العبور 2 من شركة الملتقي 
كمبوند هاى سيتي من شركة الصفوة 
أمتي تقرر تختار العبور؟
لو بتدور على بيت في منطقة راقية و كمبوند جديد مع خدمات ومواصلات وبنية تحتية.
ببساطة العبور على رغم أنها تعتبر منطقة قديمة لكن فيها أقوى بنية تحتية، كمان بيوصلها مواصلات كتير فهي موقعها مميز فقد تم اختيار الموقع بعناية بداية من الكيلو 9 إلى الكيلو 17 طريق القاهرة الإسماعيلية، كمان فيها مستشفيات ومدارس انترناشونال وناشيونال و جامعات دولية و نوادى وملاعب ومولات تجارية، وكمان هي على محور رئيسي زي طريق القاهرة الاقليمى، طريق القاهره بلبيس، طريق القاهرة اسماعلية فده يسهل عليك الوصول لأي مكان. 

لمزيد من التفاصيل برجاء التواصل معنا واتس اب أتصل بنا

كمبوندات مدينة بدر

ثالثا مدينة بدر والي تعتبر من أقدم مناطق مصر ولكن مازلت فيها فرص كتير اوي للسكن ومازالت تعتبر مش زحمة ومناسبة لكل الاذواق والميزانيات وكمان فيها أحياء مختلفة و كمبوندات كثيرة وأشهرهم
كمبوند ربوة بدر من شركة أغادير العقارية 
كمبوند بدر المصرية من شركة المصرية للتطوير العقاري 
أمتي تقرر تختار بدر؟
مدينة بدر مميزة جدا كموقع أو كفكرة إنشاء، موقعها في الكيلو 48 طريق القاهرة-السويس وهي 45 فقط لمصر الجديدة وأمام العاصمة الإدارية مباشرة. اما فكرة انشائها فهي علشان تكون مدينة متكاملة فيها خدمات، جامعات زي جامعة بدر، مستشفيات، مدارس وغيرهم كتير والاهم انها الاختيار الافضل لو بتدور على مدينة هادية ومتكاملة. 
 
وفي النهاية نؤكد لك أن دائما في اختيار مناسب لذوقك وميزانيتك مهما كانت ايه، وعلشان كده حبينا نعرض شوية افكار ل مناطق تناسب ميزانيات مختلفة زي الشروق والعبور وبدر. 
ولو حابب تعرف اكتر عن مشاريع فيهم او استفسار ازاي تختار الوحدة المناسبة لك تواصل معنا من خلال الفورم. 

 


لمزيد من التفاصيل برجاء التواصل معنا واتس اب أتصل بنا